Nieuwe films en series op Netflix Nederland
Netflix Nieuws - Krijg nieuws over nieuwe films en series

Netflix wijzigt streaming-abonnementen

Datum: 16/10/2014 | 18 reacties

Breaking BadNetflix heeft weer enkele wijzigingen gemaakt aan hun streaming-abonnementen. Het is nu alleen mogelijk te streamen in 4K Ultra HD kwaliteit wanneer je het duurste en grootste streaming-abonnement hebt afgesloten voor een bedrag van € 11,99 per maand. Met dit abonnement is het niet alleen mogelijk om films en series in Ultra HD te bekijken, ook kun je op vier schermen tegelijkertijd kijken onder hetzelfde account.

In eerste instantie heeft deze abonnement-wijziging alleen betrekking op nieuwe abonnees, maar of deze wijziging ook zal worden doorgevoerd naar bestaande abonnementen is nog niet duidelijk.

Om Netflix in 4K Ultra HD te kunnen bekijken heb je een televisie nodig die deze kwaliteit ondersteund en een internet connectie van minimaal 15 Mbps

De selectie films en series in 4K UHD is vooralsnog zeer beperkt, maar Netflix verwacht de komende maanden dit aanbod uit te breiden daar steeds meer mensen toegang zullen hebben tot 4K.

Momenteel zijn ‘Breaking Bad’, het tweede seizoen van ‘House of Cards’ en enkele documentaires beschikbaar in de ultra hoge kwaliteit. Daarnaast zullen ook de eerste film en het vervolg van ‘Crouching Tiger, Hidden Dragon’ beschikbaar komen in 4K Ultra HD.




18 reacties voor Netflix wijzigt streaming-abonnementen

  1. Frank - 11:41, 16-10-2014:

    helaas nog niet op mijn 27″ iMac
    (resolutie 2560 x 1440) gaan jullie dit nog aanbieden?

  2. Fil - 19:40, 16-10-2014:

    Het is allemaal wel leuk en aardig dat 4K Ultra HD kwaliteit maar zolang Netflix niet snel met een veel breder aanbod aan films / series en vooral recentere films komt. Zal ik mijn abonnement niet wijzigen of überhaupt doorzetten.

  3. Dino kwak - 19:46, 16-10-2014:

    ik als zeer tevreden klant vindt aanpassingen in het tarief altijd klote , lijkt mij een goed voor de nieuwe abonnementen dat tarief op te stellen en voor de bestaande abbonees de beste kwaliteit voor dezelfde prijs aan te bieden , de beginnende klanten hebben jullie tot slot groot gemaakt zou en mooi gebaar terug zijn. Ideetje maar…

  4. Paul - 19:51, 16-10-2014:

    graag een veel breder aanbod aan films en series ipv 4k ultra hd…en nog meer recentere film! Ik begin een beetje moe te zijn om nieuwe seizoen van oude series te wachten…

  5. veronica - 20:52, 16-10-2014:

    Ik word ook moe om te wachten op nieuwe seizoenen van oude series. En als netflix het duurder maakt dan het nu al is. Dan kap ik met netflix. Want er is te weinig aanbod op nieuwe seizoenen van series. Ik wacht nog een maandje. Als er dan nog niks veranderd is dan zeg ik op

  6. Reginald - 20:57, 16-10-2014:

    moeilijk he geduld hebben Mevrouw Veronica!

  7. Koodori - 20:58, 16-10-2014:

    ” In eerste instantie heeft deze abonnement-wijziging alleen betrekking op nieuwe abonnees, maar of deze wijziging ook zal worden doorgevoerd naar bestaande abonnementen is nog niet duidelijk.”

    Niet om het 1 of ander, maar ik heb netflix nu al iets van een jaar, en ik heb een week geleden mijn abo geupgrade naar dit specifieke abonnement.

  8. Diana - 21:59, 16-10-2014:

    Overigens is het ook zo, mevrouw Veronica, dat je tot augustus 2016 goed zit met je maandelijkse abonnement tarief. Schreeuwen voordat het varken geslacht is, is erg stijlloos!

  9. H. - 22:29, 16-10-2014:

    Mensen die klagen over gebrek aan aanbod van (vooral) nieuwere series of films zouden eens even voor de grap moeten opzoeken hoe het zit met ‘rechten’ of ‘prijs per aflevering’ (bijvoorbeeld the Blacklist; 2 miljoen per aflevering)
    In Nederland heb je te maken met rechten die verworven moeten worden vóór je iets kunt uitzenden. Dit kost tijd en geld, vooral als een andere aanbieder deze al bezit.

    Voor we gaan klagen doe je huiswerk en leer hoe het zit. Ben je niet tevreden, lanceer je eigen internetvideotheek. Benieuwd welke films en series ik daar kan zien 🙂

    @Paul, Fil en Veronica; verwacht niet dat Netflix films online zet die net 2 maanden uit de bios zijn. Eerst vinden de grote maatschappijen dat de film in de bios moet draaien, dan moet hij uitgegeven worden op DVD, daarnaar pas mag hij verkocht worden aan een tv of internet bedrijf.
    Dit zelfde geld voor series.
    Het online zetten van deze series in the USA is makkelijker omdat de regels daar wat minder streng zijn. Maar vergeet niet dat de grote bazen van tv zenders overal in Europa geen geld willen verliezen op hun aangekochte serie’s. Logisch dat we dan even moeten wachten op een nieuw seizoen.

  10. wesley86 - 23:57, 16-10-2014:

    Ik vind het aanbod de laatste maanden erg goed uitbreiden, inderdaad zou het mooi zijn om series en filmreeksen compleet te maken maar dat gaat nou eenmaal niet zo makkelijk ivm rechten e.d.

  11. Jeebee75 - 01:59, 17-10-2014:

    ik ben wel tevreden over netflix, alleen een nadeel vind ik dat er van een speelfilm meestal eerst deel 2 word aangeboden.
    Heb ik over gebeld met netflix maar hadden er weinig over te zeggen.

  12. Bee - 08:03, 17-10-2014:

    vind t nogsteeds een topper! Als NL’r hebben we natuurlijk altijd wel wat te klagen. Ben de complete serie “Chuck” aan het kijken. 5 seizoenen. Dus heel wat kijkplezier. Echter bij seizoen 5 aangekomen, is de hele serie verdwenen uit het aanbod??? Dacht dat ze alleen aan uitbreiden deden, maar blijkbaar zonder aankondigingen halen ze er ook zomaar series uit? Anyway, voor het geld is dit een top dienst als je van veel tv kijken houdt.

  13. henkie - 16:55, 17-10-2014:

    gewoon gebruik maken van hola kan je tenminste het Amerikaanse aanbod kijken. snap alleen niet waarom ze zo moeilijk doen over rechten.is het niet makkelijker en goedkoper gewoon het Amerikaanse aanbod via hola en dan wel met optie voor Nederlandse ondertiteling. op denk ik nu te simpel.

  14. H. - 21:58, 17-10-2014:

    @henkie; dat zal niet gaan. De ondertiteling is eigendom van een Nederlands vertaal bedrijf, daar moet dus ook voor betaald worden, ga je dit via Hola (sowieso al niet erg legitiem) doen, dan krijgen deze vertalers geen vergoeding, wat weer uit kan lopen op rechtzaken enz… enz… ze moeten met rechten dus aan alles denken.
    Wie krijgt er betaald en waarvoor. Dus vertalers voor hun werk, producenten voor hun product.

    Het zou wel inderdaad een stuk makkelijker zijn, ware het niet dat de series of films waarvoor Netflix in Amerika een licentie heeft, niet voor alle landen geld waar ze actief zijn.
    Bijvoorbeeld House, staat wel op de Amerikaanse, maar niet op de Nederlandse, omdat Netflix daarvoor nog geen rechten heeft gekocht in NL.

    Gelukkig heeft Netflix een deal gesloten met CSB en Showtime, waardoor Netflix voor een aantal series van deze zenders geen afzonderlijke licentie hoeft te kopen. Nu kunnen de series en films van deze zender direct aangekocht worden voor elk Europees land waar ze actief zijn. Dat is al een belangrijke stap. Wie weet volgen er meer, in dat geval zal het aanbod ook flink toenemen.
    Maar alles kost geld in deze wereld, helaas.

  15. Johan - 22:27, 18-10-2014:

    Net geüpgraded naar de duurste abbonement ivm update die gekomen is voor mijn panasonic ax800 65 inch om 4k te kijken.
    Echter na de upgrade van netflix geen 4k films series of docu te vinden.

  16. Chris - 19:01, 12-11-2014:

    Dat 4k beschikbaar blijft in het huidige abonnement voor trouwe klanten is niet waar. Heb sinds 2013 een abonnement en sinds de invoering van 4k gewoon kunnen kijken. Ondanks beloften blijkt helaas dat deze optie stilletjes afgenomen wordt. Netflix callcenter mevrouw zegt dat het niet kan dat ik op een abonnement van 2 schermen 4k kon kijken (kijk alleen al 4 maanden naar een ultra hd knop) en of ik misschien iets heb opgezegd of uitgezet… Terugzetten van 4k in mijn abonnement is onmogelijk zeggen ze.
    Antwoord is: ja, je kunt het nieuwe dure abonnement aanschaffen natuurlijk.

    Coulance voor trouwe gebruikers? Niet dus…

  17. Flixfilms - 22:40, 13-11-2014:

    Beste Chris,

    Dat is inderdaad wel vervelend. Zelf hebben wij hier geen verdere informatie over ontvangen van Netflix, maar wij zullen het in de gaten houden en navraag doen.
    Wellicht kun je een officiele klacht indienen bij Netflix?

    Veel succes en hopelijk komen ze met een goede oplossing voor je.

    MVG Flixfilms

  18. Mark - 17:08, 16-11-2014:

    Ik heb dezelfde (negatieve) ervaring als Chris. Al abonnee sinds 2013. Heb dit jaar op mijn standaard abonnement als oude abonnee ook gewoon UHD 4K kunnen kijken. Sinds kort is dat niet meer mogelijk. Afgelopen week en vanmiddag ellenlang met de helpdesk van Netflix gesproken. Die spreken elkaar tegen en snappen er zelf ook niks van. Kreeg eerst nog, als uitzondering, het aanbod om UHD te herstellen maar later bleek dat toch weer niet mogelijk. Dat ik mijn abonnement via Apple iTunes laat factureren zou ook niet handig zijn. Al met al maakt Netflix hiermee geen goede reclame, zeker niet richting haar bestaande abonnees. Ik moest eigenlijk gewoon maar upgraden naar het 11,99 EUR abonnement, een stijging van 50%.